måndag 13 februari 2017

Tankspridd

Glömmer allt ifrån smått till stort. Glömmer vad jag sagt till folk, glömmer att lyssna när någon pratar med mig och glömmer vad jag ska göra när jag går någonstans. Lite stressad kanske? Eller bara helt enkelt för trött för mitt eget bästa?

Ibland önskar jag att omvärlden bara kunde stanna upp ett tag så jag bara kan få vara en stund. Ska vi bestämma en vecka? Behöver en veckas semester med lugn och ro. Inga tider att passa, ingen klocka som behöver ställas och inga krav. Vore så himla skönt med en sån vecka...

Är ledig idag. Så himla skönt med en ledig måndag. Hade tänkt spendera den inomhus med en bok och lite tv-serier. Men en liten sväng får jag ta mig ut. Sambon frågade mig igår hur det gick på cellprovtagningen som var under veckan. Det var ju det jag skulle ha gått på också ja...Glömde de! Tur det går att boka om smidigt på nätet. Fanns en tid redan i eftermiddag till barnmorskemottagningen. Men förövrigt idag gömmer jag mig inne, djupt nerbäddad i soffan och struntar i alla måsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!