torsdag 2 februari 2017

Extra chans

Mötet med läkaren i tisdags gick bra. Känt ett lugn inom mig sedan vi var där. Vi fick fråga alla våra frågor (även om de inte alltid fanns något svar) och har fått tillbaka en optimistisk tilltro inför nästa försök.

Läkaren frågade äntligen lite djupare kring mina symtom som jag för döva öron påpekat enda sedan vårt första besök. När min sambos spermieprov inte visade sig vara normalt har det känts som att mina symtom och provsvar blivit bortförklarade som tillfälliga och helt normala. Läkaren bekräftade det jag trott i flera år - att jag har PCOS. Positiva med de är ju att de finns en hel del ägg att hämta ut (aldrig fått positivt på ett ägglossningstest under de året jag testade och misstänker att jag oftast inte har ägglossning).

PCOS förklarar att de är svårt att få in rätt dos inför äggutplocket. Nu har läkarna diskuterat ihop sig och kommit fram till att det blir de långa protokollet igen, fast högre startdos än första gången och att jag sen ska sänka dosen. Ska börja med nässpray när min nästa mens kommer, vilket troligen är om ca 2-3 veckor.

Något som var ytterligare positivt var att om vi nu igen skulle stå inför samma problematik, inget embryo att återinföra sa läkaren att de kunde tänka sig att ge oss ett fjärde försök! Känns skönt att det eventuellt kan ge oss en chans till när det har varit som det har varit.

Nu håller vi alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!