lördag 17 september 2016

Annat fokus

Har verkligen försökt tänka positivt och försökt att göra så att den här perioden i vårt liv inte bara ska präglas av väntan, längtan och ilska. Vill kunna vara tacksam för att vi ens har möjlighet till att få hjälp och jag försöker att inte tycka för synd om mig själv. Men de är har varit svårt de senaste veckorna.

Strategin just nu är att fokusera på något helt annat. Flytta tankarna ifrån allt som har med njursten och IVF att göra och vi har nu dragit igång med projektet att bygga ut en vägg i köket. På de få dagarna vi har hållt med planeringen har jag redan känt mig lite gladare och mer hoppfull inför framtiden. Den 26 september sätter hantverkarna igång! Ska bli väldigt kul att äntligen förverkliga idén som vi hade redan när vi flyttade in för ca 2,5 år sedan. Väggen ska förlängas och det ska göras plats för separat kyl och frys och den gamla som nu är kombinerad ska vi sälja. Frossar just nu i inredningsdetaljer och tapetval! Leendet känns inte lika påklistrat och den vita lögnen "jag mår bra" är redan lite närmare sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!