måndag 16 januari 2017

Andra äggutplocket

Det här vill jag aldrig göra om igen. Vaknade redan i natt och hade ont som sist när jag blev överstimulerad. Var ju enligt ultraljudet i fredags överstimulerad och förra gången kom de först efteråt. På vägen till mottagningen hade jag så ont i bilen att vid varenda liten sväng och ojämnhet i marken högg det till magen. Var svullen och orkade knappt ta mig från entréplan upp till mottagningen.

När de väl var dags gjorde bara tvättningen och ultraljudet mer ont än vi förra äggutplocket. Trots morfinet och lustgasen kände jag varenda stick och varenda liten äggblåsa som tömdes. Tror inte de tog mer än 15-20 minuter men de kändes som flera timmar.

Fick ligga kvar i ett par timmar då det blev en blödning på ena äggstocken. Tog täta hb kontroller och blodtryck. Fick blodstillande läkemedel i dropp och allt var stabilt. Kunde gå hem efter några timmar. Den värsta smärtan släppte efter jag fick diklofenak. Eftersom de är totalfrys så kan jag ju få ta Ipren och diklofenak vilket jag annars inte hade fått - varit min räddare i nöden idag!

Resultatet blev i alla fall bra. 12 ägg som de kunde gå vidare med. Förra gången var de 5 av 18 de försökte odla på. Nu ikväll mår jag redan mycket bättre. Kunnat sova en stund och smärtan är nästan borta. Håller tummarna inför onsdag då de ska ringa och berätta hur många som de lyckats odla på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!