söndag 29 maj 2016

Arg, ledsen och glad

Humöret är ej på toppen. Är arg, ledsen och glad på samma gång. Arg på alla som råkar befinna sig i min väg (även katterna när de lagt sig på en ostrategisk plats så jag behöver ta ett extra långt kliv över dem). Ledsen över minsta lilla som går emot mig, kommentar eller handling som går att tolka negativt gör att ögonen genast blir blanka. Det är så olikt mig, jag har sällan nära till tårar men de senaste dagarna har inte passerat utan att en tår eller två trillat ner över kinden. Samtidigt är jag glad. Tacksam och lättade över att nässprayen hjälpt och att vi kunde börja med sprutorna. Håller tummarna för att det blir äggutplock v 23. De var både tuffare och lättare med hormonbehandlingen än vad jag trodde. Jag hade en föreställning om att jag skulle må mer fysiskt dåligt av nässprayen och injektionerna än vad jag gjort. Men jag hade inte riktigt föreställt mig att må såhär rent psykiskt. De är svårt att förklara, men känslorna åker verkligen berg och dalbanan och jag har ingen kontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!