onsdag 18 maj 2016

Är du gravid!?

Håller på att spraya med nässprayen för fullt. Nästa vecka är det dags för blodprov för att kolla om hormonnivåerna har gått ner tillräckligt. Lite nervös att sprayen inte hjälpt. Hade föreställt mig att de skulle innebära mycket biverkningar men känner inte av de speciellt mycket. Kanske lite huvudvärk som kommer och går på ett sätt som jag inte brukar ha. Men det är de enda och de är inget som direkt stör.

Känner mig fortsatt glad och förväntansfull. Men när jag kom till jobbet igår, peppad och med massa energi kom en kollega glatt fram. Hon frågar hur det är med mig. Jag hinner knappt svara innan hon leende frågar "du är gravid va?". Luften gick ur mig. Energin var som bortblåst. Varför frågade hon det? Jag svarade surade än vad jag hade tänkt mig ett snabbt nej och ser det ut så eller!? Hon såg skamsen ut. Mumlade något och sa att de var någon som prata om det. Jaha... Så "någon" går runt på jobbet och säger att jag är gravid? Vi har aldrig hållt de hemligt att vi försökt skaffa barn och nu ska försöka med IVF, men de är inget som jag berättat för alla heller. Hon som frågade har jag aldrig sagt ett ord till om det. Att folk pratar om det känns helt okej, men att de verkar bli missförstånd, spekulationer kring om jag nu är gravid eller inte känns mindre roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!