fredag 24 maj 2019

Lite värk och graviditetstest

I onsdags, ruvardag 4 tyckte jag att jag kände något. Lite värk som inte direkt kändes som mensvärk. Kom och gick under dagen. Även känt att de runnit till flera gånger och varit tvungen att gå på toa för att kolla så de inte varit mensen - men falskt alarm! Vaknade upp efter nattpasset igår och kände absolut ingenting. Blev ledsen. Magkänslan säger att de ska ju gå bra denna gång. Enda trösten var att jag inte heller kände någon mensvärk. På jobbet inatt började de där små känningarna komma tillbaks i magen. Mådde även lite illa, men svårt att säga vad de beror på såklart.

När jag vaknade idag på eftermiddagen bestämde jag mig för att ta ett test. Clear blue kan visa fyra dagar innan förväntad mens, idag är det 3 dagar innan. Försökte stålsätta mig med att ett negativt test inte behöver betyda något. Det är fortfarande väldigt tidigt. Tog ganska lång tid, stirrade på testet. Timglaset som snurrade och snurrade. När jag tog och var gravid förra gången blev de positivt direkt, hann inte lägga ner testet innan de stod "gravid" - men de var ju senare i graviditeten som jag tog de. Hann tänka en miljon tankar innan resultatet äntligen visade sig på skärmen "Gravid 1-2 veckor".  Jag har känt rätt! Det har fastnat! De känsloruset och glädjen går inte att beskriva. Det ju fortfarande väldigt tidigt, mycket kan hända men jag är gravid! Och jag tror det är lilla du därinne som vi väntat på. Lilla guld embryot 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!