lördag 18 maj 2019

Guld embryot?

Imorgon är det dags. Antingen så är jag ruvare igen eller så har jag fått ett telefonsamtal om att embryot inte klarade upptiningen. Jag är trött. Så otroligt trött. Jag har ingen lust att åka den här känslomässiga bergochdalbanan.

Var i torsdags på kliniken för ett ultraljud för att bekräfta att jag haft ägglossning. Läkaren sa att de var som skolboksexempel på hur äggblåsan ska se ut efter en ägglossning. Jag tog letrozol tabletter i fem dagar. Började med ägglossningsstickan från dag 11 i cykeln och på dag 13 slog de om och visade positivt. Samma kväll tog jag en ägglossningssprutan för att förstärka ägglossningnen (ovitrelle).

Efter undersökningen i torsdags sa läkaren nu hoppas vi på att detta är "guld embryot". Min magkänsla säger att de är det. Har samma bra magkänsla som när de lyckades sist. Men samtidigt som jag tänker de slår mig också tanken - vad har min magkänsla med något att göra? Men försöker tränga bort dem tankarna. Magkänslan är bra. Är det vårt lilla guld embryo som kommer till oss imorgon? 💛




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!