torsdag 27 april 2017

V 6 (5+1)

Fortsatt en del värk långt ner i magen. Växt värk ska de tydligen vara. Ingen jag frågar verkar haft lika ont som mig. Vaknar 1-3 gånger per natt av väldigt kraftig mensliknande smärta. Håller inte i sig speciellt länge men hinner tänka "herregud hur ska jag klara av en förlossning 😂". Känner mig lite klen som redan nu har så ont. Men alla är väl olika helt enkelt!

Har de senaste 2-3 dagarna fått lite värmeflushar. Liknade de som jag fick när jag tog nässprayen och var nedreglerad. Blev nervös först. Kopplar ihop de med låga nivåer av hormoner men efter lite googling var det inte helt ovanligt att känna sig varm.

Fortfarande svårt att ta in att jag är gravid på riktigt. Vi - VI! - väntar barn! Orolig att de inte ska se bra ut på ultraljudet. Men inte mycket annat vi kan göra än att vänta och se.

Inget illamående än! Hoppas de uteblir! Idag börjar känna mig lite tröttare. Men svårt att veta om det beror på graviditeten eller om de bara är nått annat. Är något lätt irriterad och känner att jag stör mig på minsta lilla som jag tycker är fel. Spännande att se hur de kommer bli de närmsta veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!