söndag 2 april 2017

Trött, nervös och förväntansfull

Efter läkarbesöket i torsdags var de blandade känslor. Blodprovet visade att hormonerna skjutit i höjden. De fanns ett par äggblåsor men endast en som var tillräckligt stor. De bestämdes att jag skulle komma tillbaks på söndag för nytt ultraljud innan beslut om äggutplock. Hormondosen ändrades inte, allt för att förhindra en överstimulering. 

Idag var vi där. 14 st äggblåsor visade de nu på skärmen. 3-4 st var tillräckligt stora. Tagit sista Gonal-f dosen nu och imorgon ska jag ta ägglossningssprutan. Läkaren trodde att tills på onsdag skulle de flesta ha växt till sig och vara tillräckligt stora. 

Det känns bra. Varit en jämn stimuleringen. Nervös inför äggutplocket. Gjorde så fruktansvärt ont sist. Men förhoppningvis har jag inte ont innan denna gången och då borde det gå bra. Det är ju en sån kort period, 10-15 minuter som det gör som mest ont i såfall. Får försöka tänka så. 

Laddar nu inför sista nattpasset innan jag går av. Varit en relativt lugn jobbhelg. Jag är så fruktansvärt trött nu. Förstår inte hur jag kan sova så många timmar och ändå vara helt slut. Detta tar på krafterna helt klart. Men när jag tänker på onsdag får jag ett pirr i magen. Ett bra nervöstpirr. Hoppas hoppas hoppas att de kan få gå vägen denna gången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!