lördag 8 april 2017

Längre än någon gång förut

I bilen på väg till IVF mottagningen igår konstaterade vi att vi hade kommit längre än någon gång förut. Vi var äntligen på väg för att återsänta embryo!

I onsdags plockade vi ut 12 st ägg. Ingen trevlig upplevelse. Det gjorde absolut inte lika ont som förra gången men ändå värre än första. Haft mer ont denna gången efteråt. Känner mig fortfarande lite öm. Det var inte helt säkert att jag skulle orka jobba i torsdags, men jag tog mig dit och det gick bra. I fredags var det betydligt bättre, men som sagt något ömmande fortfarande.

Skulle de blivit fler än 8 befruktade embryon är standard att de odlas vidare i labbet till dag 5-6, till en blastocyst innan de sätts tillbaks. När vi fick den informationen vände sig nästan magen ut och in. Såg framför mig att ingen klarade sig i labbet och att det inte skulle bli något denna gången heller. Sa det till barnmorskan som försäkrade oss om att läkarna skulle diskutera vårt fall lite extra, eftersom de varit som de varit, och ta ett beslut när de hade all information.

Dagen efter ringde barnmorskan och berättade att 4 st hade blivit befruktade och att vi var välkomna på insättning dagen efter! När vi kom dit igår fick vi redan på att 3 st hade delat sig vidare som de skulle och att en skulle odlas vidare i labbet och ev frysas ner. 9 st hade de haft ifrån början, 3 st av mina ägg var omogna. De två finaste fick vi tillbaka.

Den 21 april är det dags för graviditetstest. Vi går som på moln och jag kan inte fatta att det är sant. Såhär nära en graviditet har vi aldrig varit förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!