tisdag 7 juni 2016

Sista chansen

De tar på krafterna att inte veta. Allt är bara en enda lång väntan. Väntan på nästa tid, nästa gång och hoppet om besked. Hormoninjektionerna har fortsatt inte haft önskvärd effekt. Två små ynka ägg som kanske kan bli något. Absolut sista chansen nu, injektionsdosen höjs och nytt ultraljud på fredag. Har de inte fått fart på äggen då så avbryts försöket och nytt kommer påbörjas till hösten. Har medicinen effekt blir det ägguttag tidigast måndag nästa vecka.

Men jag har redan gett upp detta försöket. I ett sätt att inte bli mer sårad än vad jag blev förra veckan har jag nästan slutat hoppas. Det kommer inte att gå smidigt det här, som jag hoppades och ville tro. Försöker stålsätta mig inför många bakslag framöver och tänker att detta är endast de första och säkert inte de tuffaste. Väntan tills fredag känns lång, men troligtvis då kommer beskedet om att vi kommer få försöka på nytt igen till hösten. Ska bli skönt med semester. Hade behövt ta semester ifrån mina känslor, synd att de inte går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!