onsdag 30 augusti 2017

Blod

Blod är ju inget jag vill upptäcka i den nedre regionen just nu. Men det var precis vad jag såg i lördags. Gick på toaletten och när jag skulle torka mig ser jag att hela toaletten är fylld med blod. Blev helt kall inuti. Men de rann ingenting varken innan eller efter. Har tidigare kissat blod när jag haft problem med njurstenar. Tänkte att det var nog de. Hade inte ont, men hade ett njurstensanfall för ca 3 veckor sedan. Men varje gång jag gick på toaletten var de blod (inte så mycket som första gången, men ändå lite varje gång). När det inte gav med sig ville min sambo att vi åkte in för att kolla det. Men jag ville avvakta. Kände ändå om de hade kommit ifrån livmodern borde de ju rinna hela tiden, vilket de inte gjorde.

Ringde till barnmorskan igår när jag vaknade och de inte hade gett sig. Hon tyckte jag skulle åka in direkt. Så det blev en dag på sjukhuset. Men allt såg jättebra ut. Fick se lilla killen igen. Läkaren kunde inte se att blodet kom ifrån livmodern, vilket var skönt att få bekräftat. Men ville ändå att jag skulle komma tillbaks om 4 veckor för ny kontroll och se att allt fortsatt såg bra ut.

Lite orolig dag igår men väldigt skönt att allt såg bra ut! Idag är jag i vecka 22+6, ny vecka imorgon! Lillkillen lever loppan inne i magen och jag hoppas blodet i urinen snart försvinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!