måndag 20 mars 2017

Ekorrhjul

Resultatet av blodprovet idag var bra. Mina hormoner är nedreglerade som det ska och på onsdag sätter jag igång med Gonal-f injektionerna. Ska bli skönt att komma igång på "riktigt" igen.

Hade inte riktigt föreställt mig att de skulle ta sådan tid mellan dessa gångerna som de faktiskt blir nu. Startade direkt med injektioner och äggutplock redan i början av januari och när de inte lyckades trodde jag inte att de skulle dröja till april innan nästa äggutplock skulle bli av.

Kan inte låta bli att räkna framåt om det mot förmodan faktiskt går som planerat för en gång skull - blir svårt att hinna få ett barn år 2017. Känns som tiden bara rusar förbi oss med glömt att vi ska få hänga med. Känner mig instängt i vår lilla bubbla. Fast i ett evigt ekorrhjul med mediciner och äggutplock, medans åren går och alla andra lever på sina lev och kommer vidare. Märklig känsla. Vi försöker och försöker men kommer aldrig framåt utan blir tillbaka kastade till ruta ett om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!