lördag 13 maj 2017

Tiden rusar fram och står still

Känns helt overkligt att det redan är vecka 8 (7+3)! Enligt min app har 18,9 % av graviditen gått. Hänger inte riktigt med, borde snarare vara 5 %! Samtidigt som jag har svårt att ta in att jag ens är gravid och att de redan gått såpass långt på ingen tid alls, känns det som att tiden till ultraljudet aldrig vill komma. Men nu är det inte många dagar kvar, på onsdag får vi förhoppningsvis bekräftelse på att ett litet hjärtat slår därinne.

Extremt nervös inför onsdag. Tänk om jag inte är gravid? Tänk om de inte ser normalt ut? Fortsatt mer hungrig än normalt. Mår lite små illa större delen av dagarna, men absolut inte så att jag skulle kräkas. Senaste dagarna känt mig mer trött än tidigare. Men ändå lyckats vara vaken på kvällarna (med stark vilja!). Måste ändå säga att jag mår bra. Trodde det skulle vara värre (det kanske jag får äta upp sen 😉)

Hoppas dagarna fram till onsdag flyger iväg! Och på tisdag eftermiddag ska vi äntligen träffa min syster som kommer på besök. Hon bor i Australien och fått en liten son som är 4 månader som jag inte träffat och se hennes lilla tjej på hela 2 år igen, ska bli supermysigt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!