fredag 5 maj 2017

Oro

Var inte riktigt beredd på alla den här oron som kom på köpet efter det positiva graviditetstestet. Går runt och tänker, känner efter och tvivlar något enormt. Känner mig inte tillräckligt gravid. Jag mår för bra. Allt är bara för bra! Det kan inte få vara såhär. När som helst kommer nått hemskt att hända som gör att ordningen ställs igen. Vi har aldrig tur. Vi får alltid kämpa med minsta lilla. Vi kan väl inte bara få vara nu?

Något lite hungrigare än förut. Men inte alls som i början av veckan när de inte fanns något stopp. Lite lätt illamående kortare stunder, men väldigt snabbt övergående. Idag mår jag precis som vilken vanlig dag som helst. Känner mig inte alls gravid.

För snart en vecka sedan (tror jag) slutade jag med lutinus. Väldigt skönt! Känner mig betydligt friare efter det. Inga tider att hålla (var noga att hålla exakta tider även om de inte behövs, men de lilla jag kan kontrollera) och inget som helt plötsligt börjar rinna till och kännas misstänkt likt en blödning.

Är väl egentligen en fantastiskt vårdag ute. Solen skiner, havet glittrar och vi väntar barn. Försöker och vill verkligen njuta. Ska försöka hårdare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!