måndag 25 mars 2019

Blod

Ja, idag kom de blod... Känner mig helt slut i huvudet efter alla tårar. Såhär skulle de ju inte bli. Om de vore en nidblödning borde de kommit tidigare. Läste en massa på nätet och såklart fått info från kliniken att de inte betyder att de inte är en graviditet för att de kommer småblödningar. Kommit små mänger, ljusrosa. Men de är så de brukar komma för mig innan mensen kommer igång och jag känner inte de där spänningarna i livmodern som sist. De känns just nu ingenting alls.

Mådde inte alls bra i torsdags och fredags. Hade jätteont i magen, framför allt när jag rörde mig - precis som när jag var överstimulerad. När jag dessutom fick feber under natten ringde jag till klinken på fredag morgon. De trodde inte febern hade något med ivf att göra, utan berodde på något annat. Värken var normal och troligen biverkan av lutinus. Men de ringde upp mig i lördags för att se hur jag mådde. Och jag mådde bra, varken feber eller värk.

Varit orolig hela dagen och känns att något stämmer inte. Känner absolut inget alls, förutom lite lite ryggvärk. Kände hur de rann till, trodde såklart de var lutinusen som vanligt och gick inte ens och kollade. När jag sedan gick på toa och såg blodet i bindan började tårarna bara rinna.

Jag vet att jag gett upp i förväg. Men kan inte hjälpa de. Till helgen  är de testdag. Vi får se om de blir några fler blödningar, om mensen kommer igång eller om de bara håller sig såhär. Men jag tror tyvärr inte länge på ett plus 💔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!